(044) 490 63 33; (096) 690 33 33; (098) 490 63 33; au.mtr%40mtr

(044) 490 63 33; (096) 690 33 33; (098) 490 63 33; au.mtr%40mtr

Палітра сезонів: кольори міста і зовнішня реклама

Палітра сезонів: кольори міста і зовнішня реклама

Отже, календарне літо офіційно добігло кінця, і хоча маємо попереду кілька тижнів літа астрономічного, час підбивати підсумки. Зазвичай влітку оператори зовнішньої реклами відзначають несуттєве зниження ділової активності і ротацію у категоріях клієнтів: у липні-серпні зростала кількість кампаній, пов’язаних із відпочинком і швидким споживанням (напої, морозиво, снеки, туристичні напрямки, фестивалі, ярмаркові і благодійні заходи, розваги тощо). Для більшості брендів літо — іміджевий сезон. Зовнішня реклама в цей період виконує роль нагадування, підтримує присутність бренду у свідомості споживача і формує позитивну асоціацію в емоційно сприятливий час відпочинку.

Літні рекламні кампанії підтримують імідж бренду й асоціюються з можливістю класно провести час

Літні рекламні кампанії підтримують імідж бренду й асоціюються з можливістю класно провести час

Точкою «перезапуску» активності стає вересень: стартує навчальний рік, компанії повертаються до щільного ділового графіку, розпочинається хвиля бізнес-заходів, конференцій, виставок. У цей час різко зростає попит на зовнішню рекламу з боку банків, страхових та фінансових установ, медицини, ритейлу і модної індустрії. Далі — довгий період знижок, що стартує з “чорної п’ятниці” і переходить у різдвяні акції, коли особливо популярні техніка й електроніка. У діловий сезон зовнішня реклама стає стратегічним інструментом продажів.

Це зрозумілі цикли споживчої активності, які впливають на попит і на ефективність рекламних кампаній. У випадку OOH додається візуальний фактор: з літом змінюється ритм життя міста, а з осінньо-зимовим сезоном — його кольори. Світлі й теплі відтінки поступаються темнішим і холоднішим, скорочується світловий день, збільшується роль штучного освітлення.

Кольори рекламного сюжету і зовнішнього середовища влітку, восени і взимку: від яскравих і глибоких через тепліші до майже прозорих...

Кольори рекламного сюжету і зовнішнього середовища влітку, восени і взимку: від яскравих і глибоких через тепліші до майже прозорих...

Ці зміни важливо враховувати у зовнішній рекламі, адже кольори визначають, наскільки ефективно креатив зчитується оком перехожого чи водія. На прикладі інтернаціональних OOH-креативів від McDonald’s перевіримо, як бренди враховують цей нюанс у сезонних кампаніях.

Зміна палітри в рекламних кампаніях McDonald's залежно від сезонів: на фото літо, осінь, зима і весна

Зміна палітри в рекламних кампаніях McDonald's залежно від сезонів: на фото літо, осінь, зима і весна

Жовтий — ключовий колір McDonald’s і основа його лого, яке не змінюється із сезонами. Водночас решта палітри бренду тонко підлаштовується під довкілля, створюючи ефект гармонії та природної присутності у місті й у нашому житті. Недарма постери кампаній легко асоціюються з певною порою року. Думаємо, ви точно визначили, якій рекламний постер належить до якого сезону: це кампанії, що з’являлися у різні роки в липні, жовтні, січні і квітні.

Тож якщо бренд рекламується протягом року, варто дослухатися до порад креативників: у весняно-літній сезон актуальні «соковиті» кольори, що викликають відчуття свіжості, прохолоди, сонячної енергії. Яскраві жовтий, блакитний, лайм чи бірюза органічно вписуються в літній міський пейзаж.

Літо. Саме його яскравих, гарячих кольорів і світла нам не вистачатиме решту 9 місяців

Літо. Саме його яскравих, гарячих кольорів і світла нам не вистачатиме решту 9 місяців

Осінь — про затишок і глибину. У палітрі домінують теплі відтінки: теракота, бордо, гірчичний, темно-зелений. Вони підкреслюють зміну сезону, асоціюються з теплом і комфортом, що особливо важливо, коли надворі холоднішає. Такі кольори підсилюють комунікацію брендів у модній індустрії, FMCG та ритейлі.

Осінні відтінки глибокі і теплі, а зима вимагає більше контрасту

Осінні відтінки глибокі і теплі, а зима вимагає більше контрасту

Зимова реклама потребує контрасту й максимальної видимості. На сірих вулицях і в сутінках найкраще працюють світлі кольори на темному фоні — білий, холодний жовтий, неонові відтінки. Для цифрових екранів особливо ефективні динамічні акценти, що «пробивають» монотонність середовища. У святковий сезон доречні кольори, пов’язані з емоціями свята: червоний, золотий, глибокий синій.

Як і будь-яке правило, сезонну гармонію кольорів реклами і міста також можна порушувати. Якщо певний колір точніше за інші відображає ідею, креативники оберуть саме його і, гадаємо, підлаштують під середовище лише холодні чи теплі відтінки. Адже вміле використання сезонних кольорів допомагає бренду синхронізуватися з ритмами міста і ставати ближчим до людей протягом року. 

А ви помічали, як змінюються кольори рекламних сюжетів із приходом осені? Ваш бренд враховує візуальний аспект сезонності у своїх кампаніях?