Зовнішня реклама в Києві без тролів
«РТМ-Україна» припиняє експлуатацію рекламного формату тролів у столиці
До 1 лютого 2016 р. компанія завершить демонтаж мережі власних рекламних носіїв у Києві формату «трол» (1х5 м), розташованих між опорами освітлення контактних мереж. Усі рекламні поверхні цього типу знято із бази продажів компанії від 01.01.2016.
Від початку створення мережа тролів «РТМ-Україна» налічувала понад 700 площин і експлуатувалася протягом 12 років. Близько 200 рекламних тролів було демонтовано у 2013 р. на виконання вимог Концепції розвитку зовнішньої реклами у Києві, оскільки дані носії були розміщені у нульовій та першій рекламних зонах столиці.
Олег Невельчук, генеральний директор ГК «РТМ-Україна»: «12 років тому ми вивели на рекламний ринок Києва унікальний рекламоносій. На дослідження характеристик міцності опор були спрямовані значні інвестиції, розроблено близько 900 проєктів — по одному на кожне технічно придатне місце. Решта місць у Києві ще 12 років тому не відповідали вимогам щодо безпеки. Однак за останні роки через недосконале законодавство та нормативну базу, постійне «перетягування канату» між КП «Київреклама» і КП «Київпастранс» та, звісно, через корупцію, що буяла у цій сфері, кількість тролів у Києві зросла втричі. Це збільшення відбулося переважно на місцях, заборонених Концепцією розміщення реклами в Києві, або внаслідок порушення вимог безпеки. Було втрачено привабливість формату для клієнтів, а для міста цей носій став неможливим через його надмірну кількість та небезпечність розташування.
Влітку 2015 р. відбулося кілька зустрічей із керівництвом Києва, на яких було досягнуто домовленість, відповідно до якої у 2016 р. оператори зовнішньої реклами, в тому числі «РТМ-Україна», припиняють експлуатацію тролів, а місто назавжди виключає рекламоносії на опорах освітлення (троли, холдери, рекламні бокси тощо) з переліку припустимих рекламних форматів столиці.
Наприкінці 2015 р. у Верховній раді України також зареєстрований Законопроєкт № 3454 «Про внесення змін до закону України «Про рекламу» (в частині використання окремих елементів благоустрою та контактної мережі)», який передбачає заборону розміщення рекламних конструкцій на підтримувальних, опорних та інших елементах контактних мереж та на опорах освітлення.
Група компаній «РТМ-Україна» підтримує будь-які заходи щодо впорядкування зовнішньої реклами України і передусім у Києві, зокрема зменшення її кількості, що забезпечить європейський принцип її подальшого розвитку. Попри успішну 12-річну історію проєкта та втрату частини активів компанії, ми вітаємо рішення очільників міста прибрати реклами з міських електроопор. Ми виконуємо свою частину домовленостей і сподіваємося, що місто виконає свою: наразі у Києві розробляється нова Концепція розміщення зовнішньої реклами, яка має очистити столицю від цього формату носіїв».
Примітка:
За даними Doors Consulting, станом на 12.2025 усього в Києві розташовано 1920 рекламних тролів. Це третій за кількістю площин рекламний формат столиці, його частка — 8 % від обсягу зовнішньої реклами Києва. Група компаній «РТМ-Україна» є найбільшим оператором у цьому сегменті ринка, її частка становить 32 %.
PS: ТОВ "РТМ-Україна" продовжила скорочувати кількість власного інвентарю і модернізувати наявний, встановлюючи здебільшого цифрові рекламі конструкції. Одним із таких проєктів, найбільш запитуваних у клієнтів, є рекламна медіагалерея на бульварі Тараса Шевченка у Києві. Ще один приклад — цифрова зовнішня реклама на залізничному вокзалі "КИЇВ Пасажирський", це був перший подібний проєкт на залізничному транспорті і взагалі у сфері транзитної реклами в Україні.